1. Práce na školním vzdělávacím programu - aktualizace.
2. Výběr učebnic, pracovních sešitů, učebních pomůcek a sešitů pro jednotlivé předměty. Zajistit návaznost při objednávkách učebnic.
3. Vypracování plánu exkurzí, vycházek, aby bylo využito příznivé polohy školy v přírodním prostředí a aby nedocházelo k nahodilým a neplánovaným akcím.
4. Zajištění účasti pedagogů na DVPP
5. Příprava žáků na soutěže žáků - přidělení jednotlivých soutěží vyučujícím
Předmětové komise sdružují učitele stejných, nebo příbuzných vyučovacích předmětů, kteří zde spolupracují v oblasti metodiky a didaktiky vyučování, koordinují své působení v pedagogické a výchovné oblasti, vytvářejí koncepci jednotlivých oborů a spoluvytvářejí celkovou koncepci školy.
Úkoly předmětových komisí
- Řeší otázky jednotlivých oborů vzdělávání v závislosti na regionálních podmínkách.
- Koordinují plány učiva povinných i nepovinných předmětů, z hlediska uplatňování mezipředmětových vztahů, zařazují do výuky oblasti výchovy k volbě povolání, environmentální výchovy, ochrany člověka za mimořádných situací, ochrany před násilím a prevence rizikového chování.
- Sledují vybavenost učebními pomůckami a učebnicemi, navrhují opatření.
- Sledují nové poznatky vyučovacích oborů a předmětů, zavádějí je do výuky.
- Doporučují vhodný výběr vyučovacích forem, metod, didaktické techniky.
- Koordinace DVPP, výpomoc při uvádění začínajících učitelů.
- Vyhodnocují přijímací řízení, průběžné a závěrečné zjišťování znalostí žáků – Standardy apod.
- Koordinují způsob klasifikace a hodnocení žáků.
- Metodicky zajišťují péči o nadané žáky a žáky zdravotně postižené.
- Podílejí se na tvorbě a aktualizaci školního vzdělávacího programu
- Vytvářejí a zpracovávají podklady pro výroční zprávy a sebehodnocení školy, plánování práce, vytváření dlouhodobé koncepce rozvoje školy.